“AFYONKARAHİSAR’IN MARKALARI”  PROJESİNİN ALTINCI HAFTA KONUĞU AHMET İPEK SUCUKLARI YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI ALPAY İPEK OLDU

 

Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin Mesleki Çalışma ve Seminer dersi kapsamında Öğretim Görevlisi Türker Göksel’in koordinatörlüğünde her yıl düzenledikleri ve bu senekinin başlığı “Afyonkarahisar’ın Markaları”  olan proje çalışmasının altıncı haftadaki konuğu Ahmet İpek Sucukları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alpay İpek oldu.

Son derece samimi bir ortamda gerçekleştirilen ve dinleyenlerce büyük beğeni ile karşılaşan söyleşide sayın İpek’e yöneltilen soru ve cevaplar ise şöyle derlendi:

 Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Ben Alpay İpek,1994 doğumluyum, Afyonluyuz, Ahmet İpek Sucuklarının yönetim kurulunun başkan yardımcısıyım Kemal İpek Bey’in kardeşiyim. Ahmet İpek’in küçük oğluyum. Öğretimimizi lise olarak tamamladık daha sonrasında iş hayatına atılarak şu an da buradayız.

Yöneticisi olduğunuz işletme hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

İşletmemiz, resmi olarak 1956’dan bu yana gıda sektöründe ilerleyiş yapmış olarak hizmet vermektedir. Bizler dördüncü kuşağız takvimi daha geriye alırsak şu an yüz yılın üzerinde bir geçmişimiz var. Babamızın dedesinden başlayan iş serüvenimiz, 1900’lü yılların başından bu yana 1956 yılında dedemiz ile beraber resmiyete kavuşmuştur 1980’li yılların başında da babamız Ahmet İpek tarafından fabrikasyon olarak üretime Türkiye pazarına dağıtım ve üretimine başlamış bulunmaktayız.

İşletmenizin yatırım için Afyonkarahisar’ı tercih etme nedenleri nelerdir ve bu konudaki öngörülerinizin ne kadarı gerçekleşti?

Yatırım konusunda Afyon’u tercih etmemizin sebebi, başlıca biz yedi göbek Afyonluyuz bu en asıl başlıca sebeplerinden ikincisi, Afyon’un mevcut konumu kavşak konumu yedi sekiz ilin birleşim konumunda olduğu için, tabiri caizse Türkiye’nin merkezi konumunda olması sebebi. Diğer faktörler sadece sucuk değil de şekerleme, termal turizm, kiraz, vişne, patates, mermer ve bir daha çok fazlasıyla bunların hepsi seçmemize yardımcı oldu. Hedeflerimizin şu an yüzde seksenindeyiz Afyon’da devam da ediyoruz.

İhracat çalışmalarınız var mı, varsa hangi pazarlara ihracat yapıyorsunuz?

İhracat çalışmalarımız var, körfez ülkelerine gönderimimiz oluyor Dubai, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, biraz daha Orta Doğu kısımlarında Afganistan diyebiliriz. Şu an için ihracatımız bu ülkelere devam etmektedir.

Nasıl bir markalaşma süreci yaşadınız, bu sürecin kırılma noktası hangi?

Markalaşma serüveni olarak, kendimizi farklılaştırmak istedik, kendimizi anlatmak istedik ve bu ulusal yayınla, ulusal basınla, televizyon reklamları olsun geçmiş zamanlarda gazete reklamları olsun bu şekilde kendimizi anlatarak halkımıza izahat ettik halkımızda markamızı benimsedi bizi benimsedi. Buradaki kırılma noktası yani tutulma noktamız marka olmadaki en önemli faktörlerden biri de süreklilik, kalite olarak üretim olarak istihdam olarak yatırım olarak bunların sürekliliği olduğu sürece her türlü marka olunabilir.

Marka değerinizi arttırma adına hangi çalışmaları gerçekleştiriyorsunuz?

Marka değerimizi arttırmak için, daha önce de söylediğim gibi televizyon reklamları yani ulusal yayın kuruluşlarındaki aktivitelerimiz, duyusal olarak radyo reklamlarımız zaman zaman sivil kuruluşlarının oluşturduğu törenler vesaire oralarda sponsorluk gibi yaptığımız hamleler ile reklamlarımıza devam ediyoruz.

İşletmenizin Türkiye pazarlarındaki yerini nasıl tanımlarsınız?

İşletmemiz TÜİK verilerine göre konuşmak gerekirse, ileri işlenmiş tüketiminde yani sucuk, pastırma, salam, sosis, kavurma üretimlerinde Türkiye’de ilk 10’un içerisindeyiz firma olarak. Tüm et grubunu sayarsak biz de ileri işlenmişten harici yarı işlenmiş dediğimiz, değerler, satışlar, KKS satışı, besicilik vesaire bunları da dahil edersek TÜİK verilerine göre biz Türkiye’nin %1,80 ’ine hitap ediyoruz yani pastırmanın Türkiye’deki 1,80 ’i bizim firmamızdan çıkıyor.

İşletmenizin gelecek hedefleri nelerdir? örneğin, ürün hattınıza yeni ürün eklemeyi düşünüyor musunuz?

Gelecekteki hedeflerimiz, şu an biz üreticiyiz, toptancıyız aynı zamanda biz perakende sektöründe de yeni bir oluşum içerisindeyiz hem hızlı tüketim hem de perakende olarak sektörde yine olmayan bir şeyi kendimize katmak istiyoruz. Şu an da bunun alt yapısı çalışmalarımız var hem üretim hem satış alnın da kendimiz ilerlemek istiyoruz ve bu şekilde hazırlıklarımız devam ediyor.

İşletmenizi rakiplerinden farklı kılan özellikleriniz nelerdir?

İşletmemizin rakiplerine göre farklarımız, en başlıcası dört kuşak yüz yıllık bir geçmiş var bu işin çıraklığını yaptık. Söylediğim gibi kalite, istihdam, süreklilik bunlar bellice bizim farklarımızdandır. Ayrıca bizim firmamızın besi çiftliği vardır tüm her şey canlı girer tamamen bağımlı olarak çıkar. Buzağı olarak girer yetişir büyür daha sonra kesilecek hale gelir bunlar bizim kendi çiftliğimizde oluşumu tamamlanır ardından kendi kesimhanemizde kesim işlemleri yapılır daha sonrasında kendimiz parçalayarak, üretimimizi yaparak son tüketiciye kadar ulaşımını sağlıyoruz. Bunlar en önemli bizi ayrıştıran özelliklerden bazıları.

Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz dizisindeki reklamdan sonra işletmenizde ne gibi gelişmeler ve pazarlama stratejileri gelişti?

İşletmemizde tamamen sosyal platformlardaki satışlarımız arttı tamamıyla o gün reklamdan hemen beş on dakika sonrası bizim internet ve online satış sitemiz bunlar yoğunluktan dolayı kapandı ve tıkandı biz buralarda kendimizi geliştirdik demek ki bizim eksiğimiz o tarafta varmış diyerek kendimizi dijital platforma biraz daha yoğunluk vererek ve akabinde de kendimize tele-satış, tele-marketing yaklaşık 40-50 kişilik bir ekip kurarak devamında da satışlarımızı gerçekleştirdik. Yani reklamla beraber kendimizi kattığımız artı olarak pozitif olay dijital ve tele-marketing satışları bünyemize katmış bulunmaktayız.

‘Sucuk va Ahmet İpek va’ reklamından sonra 1 ocak günü telefonlarınız çaldı mı?

Çaldı. Tebrik için arayanlar oldu bazı işte şive biraz şey olduğu için alay şeklinde orası da sucukçu mu vesaire gibisince arayanlar oldu ama %90-95 olumlu bir stratejik pazarlamaydı. Güzel sonuçlarını aldık işte bayilik yapılandırmalar olsun marketlerdeki çalışmadığımız yerlerde yeni anlaşmalarımız olsun güzel sonuçlar elde ettik.

İşletmeniz Afyonkarahisar için ne anlam ifade ediyor ekonomik ve sosyal anlamda Afyonkarahisar’a ne gibi değer katıyorsunuz?

İşletmemiz, Afyon için büyük bir önem arz ediyor. Sebeplerinden bazıları şunlar, 300’e yakın istihdam personel olarak ciro olarak yıllık 1.000.000.000 ciro üzerindeyiz vergi mükellefi fiyatı olarak ilk 500’ün içerisindeyiz Türkiye olarak. Bunlar tabii ki Afyona artılarımız, Afyon’a kattığımız değerler bunlardır.

Afyon Kocatepe üniversitesi mensuplarına ve Afyonkarahisarlılara bir mesajınız olacak mı?

Herkese çok teşekkür ederiz. Sürekli böyle bilgilendirmeler soru cevap şeklinde de olsa hem firmamızı tanıtmak amaçlı hem diğer arkadaşlarımıza bu işletmeyle alakalı ticari bilgileri vermeyle alakalı bizim kapımız her daima açık her zaman bekleriz. Kocatepe Üniversitesini seviyoruz 1994 yılından beri Afyonumuz da artı katmakta inşallah daha iyisi olsun, daha iyileri olsun.

04 Haziran 2024, Salı 62 kez görüntülendi