Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon Meslek Yüksekokulu konferans salonunda Öğr. Gör. Elif CÖNK’ ün yürütücülüğünde Büro Hizmetleri ve Sekreterlik bölümü öğrencileri “Toplantı Yönetimi” dersi kapsamında “Mezunlar Buluşması” düzenledi.
Samimi bir ortamda geçen seminer’e 2019 yılı mezunlarımızdan, Afyon Kocatepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulunda görev yapan Hamide ŞENOL ve 2011 yılı mezunlarımızdan Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesinde görev yapan Halil İbrahim Çevik konuk olarak katıldı.
Çevik konuşmasında öğrencilerimize; “Aldığınız eğitime dayanarak aslında burada bulunan öğrenci arkadaşımız potansiyel büroda çalışmaya hazır birer büro elemanı olarak kendinizi görebilirsiniz”. Diyerek başladı ve sonrasında ise şu tavsiyelerde bulunarak konuşmasına devam etti.
– Yöneticilerinize karşı mutlaka kibar olun, sakin kalmayı bilin Yöneticilerinizle olan diyaloglarınızda keskin ve net cümleler kurmaya özen gösterin yöneticileriniz sizden en fazla 4-5 kelimeyle cevaplar bekleyecektir.
– Eğer kendinizi iyi tanıyorsanız ben bu işi çok iyi biliyorum demeyin, 14 senelik meslek hayatımda neredeyse her gün yeni bilgi ile karşılaşıp burada eksiğim ne diyerek sorgulayan bir eleman oldum sizde lütfen aynı şekilde olun.
– Dilekçe, Tutanak, Resmi yazı, Dosyalama ve arşivleme bu konularla ilgili kendi kendinize yazılar yazın ve doğruluğunu teyit ettirin.
– Bulunduğunuz şehirde veya istediğiniz herhangi bir şehrin valiliğin sitesinden protokol listesine bakın, hangi kurum üst sıralarda veya en alt sıralarda ve hangi kurum nereyle sürekli haberleşme ve iş birliği içinde çalışmakta” dır diyerek sözü konuğumuz Şenol’a bıraktı
Şenol ise konuşmasına önce okulda eğitimde aldığı bilgileri iş hayatında nasıl kullandığına değinerek başladı ve “Bence okulda aldığım eğitim benim için yeterliydi. İş hayatıma başladığımda Mesleki yazışma-İletişim-Yönetici Asistanlığı-Dosyalama ve Arşivleme gibi derslerde öğrendiğim konularla yazışma diline, evraklara olan hâkimiyetim, protokol kurallarında bahsedilen ast üst iletişimini, resmi dilde konuşma, dosyalama, telefon bağlarken izlemem gereken yollar gibi bilgilere hâkimdim. Ne yapmam gerektiğini biliyor olmam işlerimde çok kolaylık sağladı, çünkü bazen hemen karar vermeniz gerekebiliyor.” dedi. Sonrasında ise nasıl iş başvurusu yapıp takip ettiğini anlattı. Şu anki mesleğimi kurum içi eğitimlerle desteklemeye devam ediyorum” diyerek sözlerini tamamladı.
Program, soru-cevap bölümünün ardından teşekkür belgelerinin takdimi ile sona erdi.

21 Mart 2025, Cuma 270 kez görüntülendi